čtvrtek 27. října 2016

Kolik máte věcí ve skříni?



V minimalistickém rauši, ve kterém se po přečtení knihy Zero Waste Home nacházím, jsem si v 10 snadných bodech definovala, jak bych si představovala svůj ideální šatník. Když přijde na oblečení, je pro mě zerowaste koncept jako dělaný, protože u mě ve skříni toho zase tolik nenajdete. Je dobře známo, že menší možnost volby vede k lepšímu výběru, a já jsem nejraději, když si nemusím vybírat vůbec, a to jak v obchodě, tak doma před skříní. Řadím se k lidem, kteří - podobně jako třeba Karl Lagerfeld, Steven Jobs nebo Colombo - chodí pořád v tomtéž. Člověk musí za den udělat tolik nejrůznějších rozhodnutí, že jimi nemůže plýtvat, a řešit denně před skříní, co si vybrat a jak to vůbec sladit, může jednomu ubrat páru na nějaké mnohem důležitější rozhodnutí. Mých 10 pravidel pro dobrý šatník najdete na stránce LOHAS Blogger jako jeden z příspěvků v letošním bloggerském klání. 



Na FB se právě hlasuje o nejlepší příspěvek, tak šup tam a hezky pro mě hlasujte. Je potřeba lajknout fotku mého příspěvku a zároveň ji sdílet, budou se sčítat jen vysdílené lajky. A jestli budete mít po přečtení nutkavou chuť spočítat, kolik oblečení je ve vaší skříni, tak se sem vraťe a podělte se, docela by mě zajímalo, kolik toho ostatní mají. A plánujete nějak redukovat, rozšiřovat nebo oboje? Čím víc v tom jedu, tím víc mě zajímá, co dělají ostatní.



Vás, kteří jste se u mě nebo u někoho jiného nadchli pro hand made, přírodní a zerowaste kosmetiku, zvu na Green Beauty Market, což je dvoudenní akce věnovaná právě přírodní kosmetice a udržitelnému životnímu stylu, v jejímž rámci se budou vyhlašovat výsledky  LOHAS Blogger. Ještě nevím, jestli budu moct dorazit, ale třeba se tam uvidíme!

16 komentářů:

  1. Taky ráda čtu, jak to maji ostatní. U mě v šatníku je zatim cca 90 ks oblečení. Ovšem včetně oblečení "na doma". Capsule wardrobe mě nezaujalo tak moc jako zázračný úklid od Marie Kondo, která říká, že člověk se má obklopovat věcmi, které mu přináší radost. A tak postupuji i skze šatník. Pomohlo mi stěhování, kdy se mi dělalo špatně z té spousty věcí, které máme. A tak v mém šatníku zůstávají jen věci, které mám ráda a ktere určují můj styl a zbytek se k nim ladí už tak nějak sám:-) Neříkám že to jde lehce;-) Přeji hodně zdaru:-)

    OdpovědětVymazat
  2. To by mě moc zajímalo..já po porodu zhubla dvě velikosti takže ideální situace na vytvoření nového a minimalistického šatníku. Začala jsem akrylovými svetry, čepicemi, šálami v létě, vytahanými tričky na podzim....teď si připravuji střihy a mám v plánu základní trika a halenky. Ale pořád mám tak nějak problém najít si styl aby se mi dobře kombinoval s tím bych potřebovala pomoct :).

    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To s tím zhubnutím jste sem neměla psát, vám budou lidi závidět :)))) Ale je to skvělý důvod budouvat si šatník. Pro mě je hlavně otázka, čo pořídít, aby to padlo a vydrželo, protože to nakupování, to mě fakt neba. Taky koektuju s myšlenou, že si věci ušiju, ale nemám overlok a nejsem nějak připravená na to pořizovat si ho....

      Vymazat
    2. :D ani není co...ono to má pro a proti u obou situací :)
      Mě nakupování nebaví taky, raději poslední dobou nakupuji přes internet. Overlock mám rok, hlavně šiju dceři, a myslím že se mi investice za chvíli vrátí když začnu i na sebe a muže. Vracím se zase k základu toho co umím ;) a zas to oceňuji.

      Vymazat
  3. Tak jsem jinde četla, že je rozdíl mezi minimalistickým a minimálním šatníkem. Minimalistický může mít spoustu kousků, za to minimální, je opravdu minimální. :-) Hra slov, ale myslím, že i to má význam. Ten můj je minimální, že sama nemám ráda, aby bylo doma něco, co nenosím či nepoužívám a nikdy jsem nebyla nákupní maniak. Asi i proto, že mám ráda kvalitu a ta něco stojí a já si to jen tak lehce dovolit nemohu, tak možná i to je důvod, který mě k tomu vedl. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Výbornej postřeh s minimálním a minimalistickým! Já jsem z tohodle pohledu asi taky minimální a ne minimalistická bytost, nějak od přírody nekumuluju.

      Vymazat
  4. Super článek! Od počítače rovnou ke skříni. Bez bot 32 kusů i s pyžamem. Pravda. nemám žádnou zimní bundu. Po porodu o velikost dole. Vidím v tom spíš nevýhodu (mrkám na Martinu:-). Každý komentuje moji hubenost. Ta je teda i v šatníku. Možná tak dobře. Dík za inspiraci! Začnu obměňovat. Doplňovat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že vám ti všichni, co komentují vaši hubenost, aspoň lichotí :) 32 kusů i s pyžemem je super málo, to je dobrý začátek :)

      Vymazat
  5. Zahanbene hlasim, ze nepocitam neb bych se asi nedopocitala, ani stehovanim se nic nezmenilo, mozna ze nas stehoval manzel a ja zbabele prchla do CR? Mozna by me nejaka ta lektura nakopla....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přeju hodně uspěchů při třídění, je to zábava a taky to jednoho úžasně nabije energií! :)

      Vymazat
  6. Velmi zajimavy a ctivy prispevek na LOHAS. A propos trideni svrsku, pro me by bylo asi nejhorsi vytridit je dle tveho bodu 1, tu hraji emoce prilis velkou roli, ale dle bodu 2 si to umim predstavit! Takze az vybalim zimni veci, s chuti se do toho pustim!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně štěstí! Třeba se počase vrátíte i k tomu bodu jedna, to byly i u mě věci, které jsem odkládala naposledy a s těžkým srdcem...

      Vymazat
  7. Super článek! Já tyhle věci dělám tak nějak intuitivně, asi... Jednak ladím do pár souznících barev, jednak mívám vyhazovací záchvaty, a to pak letí vše, co pravidelně nenosím (a tak to už ani nekupuju), a taky jsem před pár lety konečně dostala rozum, a zkoumám původ toho, co je u mě ve skříni. Třeba sukni, kterou jsme ušily s kamarádkou, a dala nám fakt zabrat, tu člověk jen tak nevyhodí...:-) Nesnáším, když se mi rozpadne oblíbený kousek. To pak jenom vyměním třeba jedny šedé kalhoty za druhé:-). I tak těch kusů v mé skříni bude asi více. Ráda si jednou za čas koupím něco kvalitního a dražšího, a jsem ráda, když to vydrží spousty let. Třeba boty, kabely, kabáty, šaty... Aaa, vůbec, je toho spousta, co by mě k tomuhle tématu napadlo, díky za inspiraci:-). P.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. To je super, že víš, jaké jsou tvé barvy, to mi dloho trvalo. Taky miluju, když mi věc vydrží leta, mám zimní boty 7 let a furt drží!

      Vymazat
  8. Taky potřebuju zredukovat a nejen šatník ;-) doporučuju skupinu na FB Konmari ČR/SK

    OdpovědětVymazat