čtvrtek 24. ledna 2013

Víc než dvě minuty

Jako všichni bojuju s časem. Nechávám za sebou haldy nedopsaných postů, nedošitých projektů a nedokončených myšlenek. Někdy loni jsem si přečetla, že základem dobrého time managmentu je hned udělat vše, co zabere méně než dvě minuty, a pravidlo se snažím dodržovat.

foto: Candied Fabrics Blog

Vyhodnocováním předpokládané délky práce a rychlými činnostmi samými lze ovšem strávit celé dopoledne, a kdybych třeba chtěla, aby to v naší ložnici taky vypadalo takhle, kde bych na to vzala čas? Paní, která tam spí, přehoz sama ušila, každý čtverec sama nabarvila, a přitom není v důchodu. 


Asi dokáže nevidět dvouminutové drobnosti, které mají tendenci narůstat geometrickou řadou. Taky bych to chtěla umět.  Zatím pokaždé, když vystrčím nos z pracovny a překročím první hromádku, bojuju s touhou uklidit. Aspoň trošku. 

Člověk ale musí být tvrdý! Někdy jsem na sebe jako ras, ale pak z toho mám opravdickou, nefalšovanou radost. Zvlášť v poslední době se mi daří dělat spousty věcí, které trvají déle než dvě minuty a které vážně stojí za to.  Zajímá vás můj lednový TOP 10?

1) Upekla jsem chleba, který všichni jedli 

2) Naglazurovala a vyzvedla jsem si keramiku

3) Ušila jsem top na deku pro Annu

4) Ušila jsem top na deku pro Sofii

5) Ušila jsem taštičky ze zbytků, které mi bylo líto vyhodit

6) Přečetla jsem knihu, která mě rozbrečela

7) Četla jsem si ve vaně rozhovory s Lustigem
8) Pomáhala jsem stavět sněhuláka
9) Vyleštila jsem si boty
10) Zorganizovala jsem sleep over party s kamarádama, na které jsme koukali na český film, bohužel docela blbý






2 komentáře:

  1. Ja si za dve minuty dokazu tak akorat vycistit zuby :)) Tve desatero je rozmanite, chleba vypada nadherne, stejne jako tve misy, deka, tasticka.... Zdravim a preji pohodovy den, Monika.

    OdpovědětVymazat
  2. To by ses divila, co clovek stihne udelat za dve minuty! Narvat pradlo do pracky, nadobi do mycky, presunout nekam hracky z podlahy, odpovedet na mejl ze skoly... s tema zubama mne to vubec nenapadlo, ze se cisti dve minuty... to je asi jedina ze vsech tech dvouminutovek, ktere delam denne a nerikam si u toho, ze bych radeji delala neco uplne jineho... zdravim za ocean!

    OdpovědětVymazat