středa 20. dubna 2016

Kuchyň, schody a rolety

Bydlíme v nájmu, takže když procházím časáky a blogy o bydlení a mám touhu zkrášlovat, myslím na naši chalupu v Sudetech. Na léto jsme si tam naplánovali několikatýdenní polopracovní pobyt, tak po večerech sonduju, do čeho bychom se mohli pustit. V hlavě mám projekty malé, středně velké i obří, to aby bylo čím se motivovat i kam slevovat. Tady jsou 3 z nich. Vyvěsit je na blog má několik neoddiskutovatelných výhod: 1. mám vždycky po ruce fotky a linky, které mě stály hodiny googlování; 2. jsem více motivovaná zrealizovat aspoň něco, abych nevypadala jako lůzr, co nedotahuje věci do konce; 3. dozví se o tom můj muž a může se pro něco nadchnout tak, jako předloni pro terasu.

No. 1 - Nová kuchyně 

Zdaleka největší sen a nejobrovitánštější projekt ze všech. Původně jsem proti nové kuchyni bojovala, protože ta stávající mi přišla docela dobrá (náhled na fotce v pravo dole), ale po několika parných létech strávených u ládovacího sporáku a promočené umakartové linky souhlasím s manželem a hlasuju pro změnu. Nová kuchyň by měla vypadat skoro takhle: 


Skoro proto, že místo bílých kachliček budeme mít na stěně modrotiskové, portugalské (viz fotka v koláži vpravo nahoře), které si  nakombinujeme a nakoupíme přímo tady ve Frankfurtu v jednom božím obchodě v centru. A koupíme jich víc, a co nepřijde na zeď, to se bude válet po lince a na jídelním stole místo podložek pod hrnce.  Těším se na obrovský ikeácký keramický dřez. Tam se to bude oplachovat! Plynový sporák bych si taky dala líbit, ale protože bombu pod linkou nechci a plyn v obci spolu s mobilním pokrytím stále není zaveden, zůstaneme asi u kamen kombinovaných s elektrickou plotýnkou. Všechno bude jasné, dřevěné a voňavé, tak aby to umocňovalo pocit tepla a světla, kterého se v kuchyni moc nedostává. Je totiž situovaná v nejchladnější části domu, která není podsklepená, takže v ní vlhnou stěny, a pokud netopíme, je v ní po večerech zima i v létě. Nejlepší by bylo přehodit ji s dolní ložnicí, což znamená rozkopat celý barák kvůli vodě a odpadu, no a to je v přímém rozporu s příjemně stráveným létem, takže...
Šance na realizaci: 20%

No. 2 - Úložné prostory pod schodištěm 


Úložné prostory pod schodištěm řadím mezi projekty středně obtížné zejména proto, že na ně potřebujeme najít spolehlivého řemeslníka, který to udělá dle našich představ a bude na to mít čas. Kdyby se našel truhlář, který by dokázal vyrobit tuhle nádheru s opravdu funkčními vnitřními prostory, byla bych ochotná udělat téměř cokoliv. Klidně bych třeba koukala na nějaký sportovní přenos, naučila se slepou mapu Jižní Ameriky nebo si celý rok místo vína před spaním nalívala  Ostravar. Vidím všechno nářadí, ručníky, cíchy, hry, pletení, výtvarné potřeby, každé pěkně ve svém vlastním šuplíku. Tohle schodiště tam jednou bude, teď nebo jindy.
Šance na realizaci: 65%.

No. 3 - Zatemnění ložnic v patře

Tušíte, jaké to je, mít doma batole, které se budí v 5 ráno a chce ŽÍT? My máme už třetí v pořadí. Víme, že tato fáze přetrvává léta a že nepomáhá nic kromě totálního zatemnění místnosti, kde se spí (ono to často pomáhá i mě, abych spala déle, než do kuropění, protože jsem taky raní ptáče). Doma máme dřevěné rolety, které dělají tmu jako v pytli, a všechny návštěvy si u nás chrochtají blahem. Na chalupě jsou v každé ložnici dvě střešní okna bez rolet, do kterých od kuropění pere slunko. Různě důmyslnými způsoby jsme do nich přichytili staré ručníky a koberečky, ale pořád nám je odnáší vítr. Takže jsem si našla, že Velux, od kterého máme okna, vyrábí i zcela zatemňující rolety, které se na okno zevnitř snadno přidělají, a dají se posichrovat ještě okenicemi z venku. Mají buď jednobarevné, které mi přijdou moc fádní, nebo s motivy z Disney a Star Wars filmů, ze kterých by se dalo i něco vybrat. V noci je na chalupě obloha úplně posetá hvězdami a starwarsovské planety v oknech by vypadaly skoro jako kdyby se člověk díval ven dalekohledem. 

Prohledala jsem kde co a nikde jsem nenašla zatemňovací rolety do střešních oknech s přírodními motivy - nejvíce by se mi líbilo, kdyby byly s dřevěnou mozaikou Elizy Strozyk, kterou jsem nedávno objevila a pro jejíž design jsem se totálně nadchla. Anebo klidně nějaké kulatiny, stromy nebo listy, jaké jsem dala do koláže. Takže kdybyste někdo měli zájem, našla jsem vám díru na trhu :) Projekt zatemnění vypadá nejschůdněji, protože ho můžeme zvládnout úplně sami: tady si to objednáme a Saša to namontuje.
Šance na realizaci: 99% 

Uvidíme, co nového do září v chalupě zazáří (probudilo se mi básnické střevo). Sama jsem zvědavá.










1 komentář:

  1. Jak já ti rozumím! Já se letos nejspíš ještě nový kuchyně nedočkám... navíc neustále vedu s mužem boj o realizaci postaru x stará komunistická kuchyň :D A v rodinném rozpočtu taky ty rezervy úplně nenacházíme. Ale jednou bude! A ty modrý kachličky mě taky uchvátily. Těším se, co z toho všeho klapne ;)

    OdpovědětVymazat