úterý 19. února 2013

Oboustranná šála pro Kristinku - Loop Scarf Tutorial

 

Ušít něco teplého je ve Frankfurtu skoro vždycky dobrý nápad. V Hessensku převažuje chladné a sychravé počasí celý rok a gumáky se tu považují za obuv vhodnou ke všemu. Poslední dobou mrzne míň a prší víc, což znamená, že jednou přijde jaro. Na jaro to bude vypadat tak do poloviny června, takže nákrčník Kristinka určitě užije.


Leden byl pro mě ve znamení dek, o kterých se rozepíšu příště a po kterých zbyla hromada fleecových odstřižků. Jeden z nich byl tak dlouhý, široký a krásně fialový, že ho byla škoda rozstříhat na vnitřky do taštiček. Vypadal jako šála, které něco chybí. 


Chvíli jsem se prohrabávala krabicí s látkama a hledala co. A pak jsem se pustila do výroby šály se sešitými konci, kterou jsem párkrát na někom viděla a chtěla jsem vyzkoušet, jestli je vyrobit ji tak snadné, jak to vypadá. A ono to byla taková brnkačka, že jsem hned spíchla ještě jednu, tentokrát ze zbytků po Kristinčině královském plášti, a vyfotila u toho postup.  Potřeba jsou jen 2 pruhy barevně sladěných látek 20 x 120 cm, špendlíky a šicí stroj.


 Když budete stříhat materiál, neděste se, pásy se zdají být děsně dlouhé, ale když se hotová šála omotá kolem krku, je to tak akorát. Materiál je nejlepší měkký a splývavý. Dobře vypadá, když je jedna strana z něčeho chlupatého, třeba z flanelu nebo fleecu (tahle zeleno červená šála má teplý díl z minky)  a druhá strana hladká.  Můžete použít úplet, bavlnu, ale klidně třeba hedvábí, nebo zkombinovat různé materiály. Nebojte se používat odstřižky a jeden z dílu sešít ze zbytků látek. Šála bude víc hravá a plastická. Hladký díl fialové šály je ze tří kusů různých látek. 


Pruhy po celé délce sešpendlete, delší strany sešijte a obentlujte. Tuhle červenou minku jsem musela obšít hned po nastříhání, protože sněžila po celé místnosti. Vznikne vám takováhle roura,


kterou obraťte vzhůru nohama a rozžehlete ji. 


Doporučuju žehlit z bavlněné strany. Kdo na fotce najde moje koleno, může rozžehlování vynechat.
Hladké konce šály přiložte lícem k sobě a sešpendlete je jako na obrázku.


Snažte se sešpendlit i kus chlupaté části. Čím více toho prošijete na stroji, tím méně toho budete nakonec muset zašít v ruce.


Když strany sešijete, šála je skoro hotová. Zbude malý otvor, který uzavřete v ruce jehlou a nití,



tramtadadáááá... a je to!



Tahle vypadá na modelce,


když už je večer,


modelka je unavená, ale snaží se nedat to najevo,


a pak jí seberou poníčka,


a tak se na všechno vykašle a jde ho zachránit!

Červeno-zelenou šálu můžete koupit tady.









2 komentáře:

  1. Perfektní, díky za návod. Blog je nápaditý a inspirativní. Ať se vám daří. Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. Diky moc za chvalu, jestli jsem vas k necemu inspirovala, tak to mam vazne radost!

    OdpovědětVymazat