sobota 29. srpna 2015

DIY - Leather Baby Shoes Tutorial

 Kožené capáčky pro naše nejmladší dítě jsem ušila s velikým entuziasmem a napsala jsem o tom celý post. Šít něco z úplně jiného soudku, co není ani deka, ani taška ani to nemá zip bylo nesmírně vzrušující.


Slíbila jsem, že sem pověsím pracovní postup ve fotografiích, tak tady je:


Kromě běžných šicích propriet jsem potřebovala:
1 pár botiček jako mustr
1 rukáv z vyřazené pánské kožené bundy (tahle byla cca z roku 1970)
1 vyřazenou dámskou kabelku psaníčko (tahle byla cca z roku 1980)
30ti centimentrový kus gumy silné 6 mm (z chalupy je do galanterie daleko, takže jsem vytáhla gumu z Kristinčina starého pyžama)


Při stříhání jsem vycházela z původní boty, která Leušce dobře padla. K okopírovanému obrysu jsem přidala po 1,5 cm, protože mi vetšinou věci vycházejí o trošku menší, než plánuju. Nakonec se ukázalo, že přídavek 0,5 cm by zřejmě býval stačil, protože botky vylezly moc velké.


Svrchním částem bot jsem ušila lem a do jeho středu všila proužek kůže na poutko, kterým bude později procházet gumka.


Poutko jsem prošila tak, aby na lícové straně nártu vznikl ozdobný obdelníček.


 Pruhy kůže na opatky jsem nahoře zahnula a vytvořila tunel na gumu. Je potřeba ohlídat, aby byl tunýlek dost vysoký, jinak by se v něm guma kroutila a mohla by malého chodce nepříjemně tlačit.


Před sešitím všech částí jsem botu zkompletovala, abych viděla, jestli se díly pěkně překrývají. Na chalupě jsem neměla k dispozici sofistikovanější sponky než kolíčky na prádlo, pro daný účel ale posloužily dobře.


K podrážce se nejprve přišívá nártová část. Na podrážce i horním dílu jsem si vyznačila střed (díly jsem přehnula na polovinu a ve zlomu označila) a díly k sobě střed na střed přiložila.


Je dobré začít botu sešívat od středu - zajistí se tak, že se části neposunou nebo nerozjedou.


Přišitá první polovina nártové části vypadala takto. Stejným způsobem jsem přišila i druhou část.


I patu je potřeba přišívat od středu.


A bota je víceméně hotová. Teď už jen navléknout gumu,


obstřihnout švy, aby netlačily,


a botky jsou na světě! Jestli se do nich taky pustíte, tak ať se vám povedou.
Hezkou neděli všem!

Žádné komentáře:

Okomentovat