neděle 10. listopadu 2013

Co se stalo v pátek

Nevím, jestli tomu budete věřit, protože já sama jsem tomu nemohla uvěřit ještě dobrou půlhodinu poté, co se to stalo, ale v pátek cestou do školy (autem po dálnici, viz minulý post) jsem na něco najela a prasklo mi levé přední kolo. Chvíli jsem předstírala, že se nic nestalo a chtěla to dojet, ostatně jsem byla téměř na místě, ale jet s defektním kolem fakt nejde. Zase jsem nestihla vyzvednout děti. Jak se staví trojúhelník už jsem měla vyzkoušené ze středy, vesta se dosud válela na sedadle spolujezdce a v ADAC, které jezdí motoristy mého typu zachraňovat, si mě ještě pamatovali. Výměna kola není úplně levná záležitost a služba se platí na místě hotově.  Záchrana měla přijet nejdříve za 90 minut a můj dobrý manžel, který byl naštěstí zase ve Frankfurtu a nemusel právě zachraňovat Euro, se nabídl, že mi peníze přinese. Taky mu mě asi bylo docela líto, protože prasklé kolo je JEHO noční můra a oběma nám přišlo nefér, že se plní v okamžiku, když v autě sedím já.

Do role zachránce se můj muž položil s vervou! Celou cestu běžel a vypadalo to, že přišel ze rovnou ze sauny. Pro lidi z Východu je těžké zaplatit hodně peněz za něco, co se můžeme pokusit udělat sami a co jsme si beztak chtěli dávno sami vyzkoušet. Zkrátka a jednoduše, záchranáře jsme odvolali a začali zkoumat, jak se uvolňuje rezerva a jak přesně funguje hever. Udělali jsme spoustu úkonů, které nás sice přibližovaly k výsledku, ale rozhodně ne přímou cestou. Zachránil nás údržbář z budovy hned vedle, který naši bezradnost celou dobu pozoroval z kanceláře a podle vlastních slov se dobře bavil. Poradil nám jednu zásadní věc, které by se jednou mohla hodit i vám: Pokud chcete odšroubovat kolo, auto musí stát na vozovce. My jsme napřed zvedli auto, a pak se všemožně snažili zabránit kolu v protáčení, což asi zmíněného údržbáře nakonec zvedlo ze židle. Kdyby přišel dřív, nemuseli jsme tam tvrdnout tak dlouho.

Zítra jedu pro děti MHD a až mi příště zase praskne pneumatika, začnu si kolo vyměňovat sama, hned a blbě. To by v tom byl čert, aby se neobjevil nějaký údržbář!





Žádné komentáře:

Okomentovat