středa 12. června 2013

Němčina pro fajnšmekry

Moje babička, které je 85, ráda vzpomíná na dobu kolem války. S jarem se jí asi připomněla maturita a včera mi  šibalsky vyprávěla o svaťáku. Prý se vůbec neučila a místo šrotování dělala něco zábavnějšího. Jak se má člověk s takovýma genama připravovat na zkoušky?!

Moje šibalská babička.
S učením jsem na tom byla vždycky podobně. Před všema důležitýma zkouškama jsem plna odhodlání zasedla k poznámkám a skriptům, abych si nakonec hlavně rozšiřovala seznam přečtené literatury a spoléhala na osobní kouzlo. Teď - na stará kolena - místo učení bloguju.

Odhodlání jsem ale taky plná. Rozdělala jsem několik cvičných testů, vždycky jsem se ale dostala do bodu, kdy se veškerý entuziasmus proměnil v marnost. Už třeba vím, že  napsat německý text o rozsahu 200 slov rukou ČITELNĚ za 65 minut nejde.  Písmo se mi po letech ťukání do počítače změnilo v klikatou čáru, a když projíždím drafty svých esejů, vzpomínám na těhotenské prohlídky ve třetím trimestru a záznamy srdečních ozev dítěte. Doufám, že certifikovaní korektoři čtení trénujou  na receptech z lékárny.

Chuť mi taky kazí všechna cvičení na slovní zásobu. Tady je jedno  pro fajnšmekry:



Tuší někdo aspoň přibližně, o jaké oblasti lidské činnosti tady mluvíme?

Ale abyste si nemysleli, učit se německy je docela zábava! Jestli neumíte ani žblebtnou, asi si tohle video moc neužijete, všem ostatním ale doporučuju. Du H..e!




3 komentáře:

  1. Na zkoušky nevím, ale na druhou stranu, gen dlouhověkosti se hodí, ne? :-)

    OdpovědětVymazat
  2. A to máte pravdu! Ono koneckonců o to učení v životě zase tolik nejde :)

    OdpovědětVymazat